Jaskinia Mylna

Naszą przygodę rozpoczynamy w Dolinie Kościeliska na parkingu o nazwie Kiry, który wziął swoją nazwę od płynącego tu Kirowego Potoku. Z Zakopanego dojedziemy tu prawie z wszystkich przystanków za 4zł. Po dotarciu na miejsce idziemy szeroką drogą, po której obu stronach widzimy dwie bardzo rozległe polany z drewnianymi bacówkami. Idąc dalej, dolina zwęża się. Po 20min powinniśmy dotrzeć do rozwidlenia dróg. Czarny szlak będzie się tu krzyżował z drogą biegnącą wzdłuż Doliny Kościeliskiej. Ten szlak to Droga nad Reglami. My jednak kontynuujemy swoją wędrówkę zielonym szlakiem. Po 15 minutach docieramy do kolejnego rozgałęzienia szlaków. Krzyżuje się tu szlak zielony, którym właśnie idziemy i czarny, oriwadzący do Jaskini Mroźnej. Teraz idziemy jeszcze około 20min aż dojdziemy do wielkiej skalnej polany mijając pionowe skały podobne do tych widzianych w Ojcowskim Parku Narodowym. Po drodze miniemy wspaniały most, z którego widać podwójne, niebieskie źródło wypływające z wnętrza skał. Zobaczymy tu także czerwony szlak, ale idziemy dalej, ponieważ za chwilę ujrzymy po prawej stronie drugi czerwony szlak, który zaprowadzi nas w ciągu 30min do Jaskini Mylnej. Wejście odbywa się po skalnych schodach i są tu nawet miejsca ubezpieczone łańcuchami.

Po dotarciu na miejsce zauważymy wielką jamę w wapiennej ścianie skalnej. To jest Jaskinia Mylna. Teraz wchodzimy do środka i kierujemy się w prawą stronę. Zobaczymy tu ile jest mniejszych wejść do tej jaskini. Występuje tu także korytarz który nas dosłownie myli, bo wchodząc w niego okrążymy nasze wejście i znajdziemy się w tym samym punkcie. Od tego momentu musimy zapalić latarki aby nie pośliznąć się na wilgotnych kamieniach. Przez cały czas nic tu nie widać, a podejście staje się coraz bardziej strome i zaczynają przeszkadzać nam wystające skały. Odcinek nie jest długi i już po 10 czy 15min widzimy przysłowiowe "światełko w tunelu". Wyjście jest takie samo jak wejście, więc nie napotkamy tu większych trudności. Schodzimy po wapiennych kamieniach i wychodzimy w punkcie, w którym mijaliśmy pierwszy czerwony szlak.

Powrót zielonym szlakiem do parkingu Kiry tą samą drogą (55min zielonym szlakiem).